Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město

Výlet do Anglie a Paříže

vytvořeno: 24.6.2024, před 21 dny v rubrice Aktuality

Výlet do Paříže a Anglie

Naše dobrodružství začalo v pátek dopoledne 14. června, kdy jsme se autobusem vydali na dlouhou cestu do Paříže a Anglie. Do Paříže jsme dorazili v sobotu časně ráno a první zastávkou byl Pantheon, majestátní budova, která nás okouzlila svými sloupy a velikostí. Další zastávkou byla katedrála Notre Dame, která nám vzala dech svou gotickou architekturou. Poté jsme se přesunuli k Louvre, jednomu z největších a nejznámějších muzeí na světě. Procházeli jsme se chodbami plnými uměleckých pokladů včetně ikonické Moni Lisi. Plavili jsme se po Seině a den zakončili obdivováním Eiffelovy věže, která byla kvůli Olympijským hrám ne moc přístupná. U Eiffelovy věže nás už jenom vyzvedl náš Bobo Express, který nás zavezl do Calais, kde jsme přečkali noc v F1.

Po přenocování v hotelu F1 v Calais jsme se brzy ráno nalodili na trajekt směřující do Anglie. Naší první zastávkou byly útesy Seven Sisters, kde jsme si užili nádherné výhledy na bílé útesy a mořskou krajinu. Poté jsme zamířili do Brightonu, živého přímořského města, kde jsme ochutnali tradiční Fish and Chips. Procházka po pláži byla skvělá, i když jsme museli být opatrní na drzé racky, kteří se nám pokoušeli ukrást naše jídlo. Večer jsme se setkali s našimi anglickými rodinami, které nás srdečně přivítaly.

Následující den jsme se vydali do Cambridge, kde jsme navštívili jednu z prestižních univerzit. Procházeli jsme se po historických budovách a představovali si, jaké by to bylo zde studovat. Nejlepší částí dne byla plavba po řece na loďkách, kde jsme si všichni odpočinuli a kochali se krásným univerzitním prostředím.

Další den byl věnován Londýnu. Naše první zastávka byla u nultého poledníku v Greenwichi, kde jsme si udělali několik fotek na památku. Poté jsme se plavili po Temži a z dálky obdivovali Tower Bridge. Naše plavba skončila u London Eye, kde někteří z nás šli na atrakci a jiní měli volný čas. Po hodině jsme se opět sešli a pokračovali procházkou po Londýně. Viděli jsme Westminster a ikonickou hodinovou věž, kde se ukrývá slavný Big Ben. Navštívili jsme také Čínskou čtvrť, kde jsme si užili atmosféru a ochutnali místní speciality. Večer jsme se vrátili do našich anglických rodin na poslední noc.

Poslední den našeho výletu začal krátkou návštěvou Londýna, kde jsme strávili čas cestováním metrem a procházkou přes Hyde Park. Poté jsme se vydali do Warner Bros. Studia, kde jsme se ponořili do kouzelného světa Harryho Pottera. Prošli jsme se Velkou síní, Ministerstvem kouzel, Příčnou uličkou, Začarovaným lesem a Harryho domem v Zobí ulici. Vrcholem bylo ochutnání máslového ležáku, což byl zážitek, který jsme si všichni vychutnali. Na konci jsme nakoupili suvenýry a vydali se na dlouhou cestu zpátky domů do Česka.

Tento výlet byl skutečně nezapomenutelný a přinesl nám spoustu radosti, nových poznatků a úžasných zážitků. Každý z nás si odnesl něco zvláštního a budeme na něj vzpomínat ještě dlouho.

Na závěr bychom rádi poděkovali paní učitelkám Janě Horákové a Editě Škrabalové za jejich úžasnou organizaci a péči, našim řidičům, kteří nás bezpečně dovezli až domů, a také průvodci Petrovi, který nás provedl všemi zajímavými místy a obohatil náš výlet svými znalostmi. Děkujeme!