Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město
Staré Město, Velehradská 1527

Výlet 4.H do Prahy očima Terezy Dostálek

vytvořeno: 15.9.2022, před 2 roky v rubrice Aktuality

Ve dnech 5. až 7.9 2022 jsme se my, 4.H, vydali na každoroční čtvrťácký výlet do Prahy.

Naše poznávací exkurze započala v 7:20 na Staroměstském vlakovém nádraží. Některým z nás cesta rychle utekla, jelikož usnuli. Jiní zas kecali, jak je tak zvykem. Do Prahy jsme přijeli kolem půl dvanácté a první věc co nás čekala, bylo ubytování se v hotelu Harmony. Hotel jsme si po celý pobyt velmi chválili. Nejlepší na něm byly ranní snídaně ve stylu rautu, byla tam i káva.

V pondělí jsme stihli ještě fůru věcí. Například jsme si prošli centrum Prahy, viděli jsme Obecní dům, Prašnou bránu, Staroměstské náměstí, Židovskou čtvrť. Navštívili jsme Muzeum Karlův most a plavili se po Vltavě. Večer nás čekalo divadelní představení Macbeth, které trvalo legendárních 160 minut. Myslím, že můžu mluvit za celou třídu i učitele, že jsme si divadlo moc užili.

Druhý den nám začal už zmiňovanou skvělou snídaní v 8:00. Poté jsme se přemístili do Resslovy ulice, kde je celoročně otevřený Národní památník hrdinů heydrichiády. Výklad paní průvodkyně byl velmi působivý. Když jsme potom stáli v kryptě pod kostelem svatého Cyrila a Metoděje, kde se skrývali parašutisti za 2.světové války, byl to velmi silný moment pro většinu z nás. V odpoledních hodinách jsme měli prohlídku Pražského hradu s průvodcem. A k večeru jsme si celá třída zašli do pivovaru U Fleků, kde nám proběhl přesný výklad o tom, jak se vyrábí pivo.

Středa byla poněkud hektická. Po snídani jsme se museli už sbalit a v 10:00 se už vcházelo do Národního muzea. Ale během necelých 2 hodin jsme se museli přemístit na Karlovo náměstí, kde sídlí Neviditelná výstava. Celá třída absolvovala hodinu v absolutní tmě.  Rozdělili nás do skupin po osmi a ke každé skupině byl přiřazen jeden nevidomý průvodce. Postupně jsme procházeli různými místnostmi. I tato výstava se nám vryla do paměti.

Bohužel už nebylo více času a v 16:42 nám odjížděl vlak zpátky do Starého Města. Co nikdo nečekal bylo to, že se nám cesta prodlouží o 72 minut, jelikož nám na trať spadlo pár stromů. Nic méně jsme si s časem hravě poradili a zahráli pár slovních her a debatovali o tom, jak moc se už těšíme na maturitu:))

Celý výlet nás doprovázel náš nový třídní učitel Roman Chovanec a pan učitel Benedikt Chybík. Všichni jsme si to moc užili a doufáme, že do konce závěrečného ročníku zažijeme ještě hezké chvíle.